Aktualności

Wrześniowy poniedziałek 25.09.2017r. dla klasy szóstej zaczął się wspaniałą trzydniowa wycieczką. Pełni wrażeń wyruszyliśmy w kierunku Jury Krakowsko-Częstochowskaiej.

Uczniowie kl. VI na tle zamku w Ogrodzieńcu

Na naszej liście po dość  długiej  podróży autobusem pierwszy był zadziwiający Ogrodzieniec. Przechodząc obok kamiennych ruin, poznawaliśmy ich historię. Gdy zjedliśmy pyszny obiad od razu mieliśmy siłę do działania. Po przyjeździe do  miejsca noclegowego w Smoleniu dostaliśmy klucze do pokoi, aby  rozpakować swoje rzeczy, zadzwonić do rodziców oraz rozejrzeć się po ośrodku. Gdy zaczęło się ściemniać zrobiliśmy się znowu głodni, więc nie pozostało nam nic innego, jak zjedzenie kolacji. Na terenie naszej kwatery znajdowało się coś w rodzaju stołówki, tam z radością napełniliśmy brzuchy smakowitym jedzeniem. Wieczorem odkryliśmy tutejszą świetlicę i w tym miejscu zostało rozegrane kilka meczy w tzw. „piłkarzyki”. Wszyscy odświeżeni poszliśmy grzecznie spać.

Przemierzaliśmy szlak przy pomocy map. Ta umiejętność z pewnością nam się przyda w przyszłości.

Następnego dnia po śniadaniu wyruszyliśmy na pieszą wycieczkę do Doliny Wodącej. Przedzieranie się przez gąszcz roślin i wielkie błoto sprawiało nam niemałą frajdę, ponadto pani przewodniczka, pracownica Ośrodka Edukacyjno-Badawczego Zespołu Parków Województwa Śląskiego  w Smoleniu, opowiedziała nam o roślinach, mchach, porostach, grzybach, które spotkaliśmy na szlaku. Wędrowaliśmy między jaskiniami i nawet byliśmy wewnątrz. Odwiedziliśmy miasto Pilica. Byliśmy w tamtejszym kościele   i usłyszeliśmy co nieco o kościelnych ołtarzach i figurach, potem przeszliśmy do ogrodów, aby zrobić parę zdjęć do konkursu pt. „Tysiąc powodów by czytać”. W rolę Kopciuszka wcieliła się Alicja, a charakteryzatorką była Wanessa. Sesja była udana. Gdy przyjechaliśmy do ośrodka kolacja – ognisko już na nas czekała. Późnym wieczorem wybraliśmy się na podchody, zabawa była świetna. Rankiem, ostatniego dnia naszej wycieczki mieliśmy czas na spakowanie swoich rzeczy. Autokarem pojechaliśmy do Bobolic, gdzie przeszliśmy szlakiem do Mirowa. Olbrzymie skały sprawiały wielkie wrażenie, były idealne do wspólnych zdjęć. W drodze powrotnej odwiedziliśmy Częstochowę,  zwiedziliśmy przepiękny kościół i modliliśmy się przy wspaniałym obrazie, gdzie dokonują się cuda.

Lekcja w Muzeum Ośrodka Edukacyjno-Badawczego Zespołu Parków Krajobrazowych Województwa Sląskiego w Smoleniu (ekspozycja historyczno-przyrodnicza).

W imieniu całej naszej klasy chciałabym podziękować naszej wychowawczyni pani Bożenie Morawskiej-Jednoróg za zorganizowanie tej wycieczki. Jesteśmy również wdzięczni  pani Magdalenie Swobodzian oraz mamom Wanessy i Wiktorii  za opiekę nad nami.

Zamek w Bobolicach, my i piękna słoneczna pogoda.